خانوم پاف

بی بی برای دلم حمد شفا خواند و رفت

دوشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۱۵ ق.ظ

حمد شفا با طعم خاکشیر



آن وقت ها که بچه بودم عصر هایی که خانه ی بی بی بودیم ، وسط بازی نفس نفس زنان می دویدم توی مطبخ ! 


بی بی بدون استثناء هر دفعه مشغول کاری بود . اصلا یادم نمی آید یک بار بی بی را بیکار دیده باشم . 


آنوقت ها که هنوز بزرگ نبودم ! یک شین کوچولوی گرد و قلمبه که فرق وسط باز می کرد و لپ هایش همیشه ی خدا سرخ بود . 


بی بی می پرسید ؛ چده ننه ? 


می‌گفتم ؛ دلم درد میکنه مامان عسل ( بی بی ام را در کودکی اینطور صدا می کردم ) .


انگشتان بلند حنا بسته اش را روی موهایم می کشید و برایم یک لیوان خاکشیر درست میکرد ، خنک و شیرین ،


یک حمد شفا هم میخواند و فوت میکرد به سرو صورتم و میگفت ؛ خوب شدی ، بخور و برو پی بازیت . 


بی بی خوب میدانست دل دردی در کار نیست ، دلم فقط می خواست او حواسش به من باشد ، من هم میدانستم که بی بی هیچوقت به رویم نمی آورد . میدانستم که او هم دوست دارد این بازی را .



این داستان هرعصر تابستان تکرار میشد و من هر بار با معجزه ی مهربانی بی بی ، خوب تر از قبل می شدم و می رفتم پی بازی ام . 



بی بی الان خودش درد دارد ... 


من دورم از او ، حتی نمیتوانم یک لیوان آب بدهم دستش . 


اما 


دلم میخواست پیش او بودم و می‌گفتم بی بی ، دلم درد میکند ، از آن دل دردها نه . آنها خوب بود . طعم شیرین خاکشیر هایت را میداد . 


این دل الان درد دارد و هیچ چیز آرامش نمیکند . 


این دل از بس تنگ شده ، تنها مانده ، غصه خورده ، آه کشیده ، بسته شده ، کنده شده ، بسته شده ..... درد دارد . 


بیا ، بیا انگشت های حنا بسته ات را بگذار روی سینه ام ، حمد شفا بخوان برایم ، شاید این دل ، دل شود و من بروم پی بازی ام ....


۲۵ تیر ۹۴


..........

امشب دیگر بی بی درد ندارد. 

آرام خوابیده. 

و من 

باید بنشینم تا صبح ، 

برای آرامش دل خودم ، حمد شفا بخوانم ...


پوپک 

۹ فروردین ۹۵

۹۵/۰۱/۰۹ موافقین ۱ مخالفین ۰
خانوم پاف

نظرات  (۴)

چیزی برای گفتن ندارم.... غیر از بغض!
سلام...هم به دلم نشست وهم خیلی ناراحتم کرد....
خدا رحمتشون کنه

بی بی و بابا رفتند برای من . از دلت می دانم...

پاسخ:
سخت بود 
سخت 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">